Paragon z podróży – Chorwacja

We wrześniu spędziłam tydzień w słonecznej Chorwacji. Jako bazę wypadową wybrałam Split. Poniżej znajdziecie podsumowanie kosztów tygodniowego wypadu do Chorwacji. Czy Chorwacja jest droga? Przekonajmy się.

Transport

Aby dotrzeć do Chorwacji wybrałam loty linią Wizzair. Bezpośrednie połączenie z Poznania do Splitu kosztowało 680 złotych, w cenie z opcją Priority czyli dodatkowym małym bagażem kabinowym.

Na miejscu wypożyczyłam auto na 3 dni. Koszt wyniósł 100 EUR, do podziału na 4 osoby – czyli 25 EUR/osobę. Benzyna wyniosła 65 EUR także do podziału. Łącznie koszt wynajmu auta z paliwem wyniósł ok 42 EUR. Doliczając płatne parkingi otrzymujemy kwotę ok. 45 EUR.

Na miejscu poruszałyśmy się także komunikacją miejską. Chorwacja ma bardzo dobrze skomunikowane ze sobą miasta, a autobusy jeżdżą zgodnie z rozkładem. Łącznie za bilety autobusowe zapłaciłyśmy 28 EUR.

Łącznie transport wyniósł nas 73 EUR i 680 PLN.

Zwiedziłyśmy: Split, Trogir, Omiś, Arboretum Trsteno, Dubrownik, wodospady Krka oraz Mury w Ston.

Noclegi

Nasz wyjazd podzieliłyśmy na dwie lokalizacje. Jedna z nich mieściła się w Splicie, był to akademik. Tutaj miałyśmy opcję śniadań. Druga to Dubrownik – apartament.

Noclegi w Split kosztowały 806,5 PLN/osobę, natomiast nocleg w Dubrowniku 140 PLN.

Łącznie za noclegi wydałyśmy 946,5 PLN. To cena za 7 noclegów.

Wyżywienie

Śniadania miałyśmy w Splicie w cenie noclegu. W Dubrowniku zrobiłyśmy zakupy w sklepie spożywczym. Pozostałe posiłki kupowałyśmy na mieście. Wybierałyśmy restauracje normalne, ale także korzystałyśmy z kawiarni, lodziarni oraz rybnych burgerowni. Nie odmawiałyśmy sobie piwka czy wina.

Łączny koszt wyżywienia na mieście przez tydzień wyniósł ok. 124 EUR. Do tego należy doliczyć zakupy spożywcze czyli około 10 EUR/osobę za cały wyjazd.

Chorwacja – bilety wstępu

I tutaj szczerze powiem, że Chorwacja bije rekordy wysokich cen. Porównując do Florencji czy Rzymu, to po prostu liczą sobie konkretnie.

Najdroższy w zestawieniu okazał się Park Narodowy Krka – wejście to koszt aż 40 EUR. Niemniej jednak, widoki są tak piękne, że warto wydać te pieniądze na wstęp.

Kolejny na liście jest Dubrownik, w którym zdecydowałyśmy się na przewodnika. Koszt takiej usługi to 25 EUR/osoby. Dołączyłyśmy do większej grupy, zwiedzanie indywidualne jest zdecydowanie droższe. Nie zdecydowałyśmy się na spacer po murach Dubrownika. Taka przyjemność kosztuje 35 EUR.

Arboretum w Trsteno oraz Mury w Ston kosztowały po 10 EUR. Twierdza w Omiś jedynie 3 EUR, natomiast Katedra oraz Twierdza w Trogirze łącznie kosztowały 9 EUR.

Podsumowując koszty wstępu do atrakcji wyniosły 97 EUR.

Atrakcje dodatkowe

Za dodatkową atrakcję uważam rejs łodzią w okolicach Splitu. Wycieczka była całodniowa, z napojami oraz lunchem na wyspie. Całość kosztowała 60 EUR.

Chorwacja koszty – podsumowanie

Chorwacja stała się dość drogim kierunkiem wakacyjnym, prawdopodobnie na skutek inflacji oraz wejścia do strefy euro.

W zestawieniu nie są ujęte koszty pamiątek. Łącznie za tydzień urlopu nad Adriatykiem zapłaciłam 364 EUR i 1627 PLN czyli ok. 3265 PLN.